23.5.06

Bank BPH - Kampania konta Sezam Max

"Niezmiennie najlepsze" - pod takim hasłem Bank BPH rozpoczął 14 maja br. kolejną kampanię promującą konto Sezam Max. Bank zachęca Klientów do otwierania konta Sezam Max podkreślając niezmienność atrakcyjnych warunków oraz fakt, że nie jest to czasowa promocja, ale stała oferta.

Bohaterem obecnej kampanii jest Janusz Weiss, który poprzez dociekliwe pytania stara się ustalić "co takiego max jest w koncie Sezam Max?"

Sezam Max jest jedynym kontem na rynku, które łączy bezpłatny dostęp do wszystkich bankomatów w Polsce z wysokim oprocentowaniem środków (3,7 proc. w skali roku). Bank BPH wprowadził je do oferty jesienią 2005 roku.

Aby otworzyć konto Sezam Max wystarczą miesięczne wpływy w wysokości 1000 zł. W ramach miesięcznej opłaty za konto - 12,95 zł ? jego posiadacze mogą bez dodatkowych kosztów korzystać z szeregu usług, m. in.:
  • bezpłatnego dostępu do rachunku przez Internet lub telefon,
  • bezpłatnych przelewów przez Internet,
  • bezpłatnych poleceń zapłaty,
  • możliwości otwarcia darmowych rachunków dla dzieci,
  • możliwości otrzymania karty kredytowej za darmo.
Bank BPH oferuje pomoc w przeniesieniu rachunku z innego banku, a także umożliwia przeniesienie i podwyższenie nawet o 20 proc. limitu salda debetowego.

Kreację przygotowała agencja Just, która pracuje dla Banku BPH od 2003 roku. Media zaplanował i zakupił MediaCom Warszawa.

Kampania potrwa do końca czerwca. Główne media wykorzystywane w komunikacji to telewizja, Internet, prasa, a także outdoor w 8 największych miastach.

Źródło: Bank BPH

17.5.06

Pekao S.A. wprowadza opłaty za przelewy internetowe

Wszystko co dobre kiedyś się kończy. Najpierw przekonali się o tym posiadacze mBanku. Potem ING BSK i PKO BP. Wszyscy klienci tych (i wielu innych) instytucji płacą za przelew internetowy 50 groszy. I nie ma co się łudzić. Zaczął się okres żniw.Tak bowiem można odczytać posunięcie Banku Pekao S.A. Od 1 czerwca wprowadza on dla swoich ponad 730 tysięcy klientów korzystających z bankowości internetowej opłaty za przelewy. Klienci zwykłego Eurokonta zapłacą za przelew na rachunek zewnętrzny aż 1 zł (bodaj najwyższa opłata na rynku). Posiadacze Eurokonta Plus "jedynie standardowe" 50 groszy.


Można się spodziewać, że ten ruch przypieczętował proces rozpoczęty jeszcze przez mBank. Za chwilę za przelewy będzie się zapewne płacić również w Banku BPH (raczej po zmianie Rady Nadzorczej i przynajmniej części Zarządu). Z większych banków zostanie z bezpłatnymi przelewami Citibank. Wydaje się jednak, że to tylko kwestia czasu, kiedy i on i pozostali gracze, np. MultiBank, zdecydują się w końcu na wprowadzenie opłat.

No cóż. Za minutę rozmowy płaci się często znacznie więcej niż za jeden przelew. Z drugiej strony jeśli przypomni się, że Polacy płacą za usługi bankowe najwięcej (po Chinach) na świecie...

Źródło: PRnews.pl

6.5.06

mBank - Marka Godna Zaufania

Marka mBanku została uhonorowana Srebrną Statuetką oraz Srebrnym Godłem Marki Godnej Zaufania w największym europejskim badaniu konsumenckim The Most Trusted Brands 2006.

Srebrna Statuetka dla mBank, przyznana przez czytelników magazynu Reader's Digest, oznacza najwyższe notowanie w 3 z 4 kategorii:

  • Jakość produktów i usług (4,71 w skali od 1 do 5)
  • Silny wizerunek (4,26)
  • Zaspokojenie i zrozumienie potrzeb klienta (4,70)
  • Wartość w stosunku do ceny (4,73)
Nagrodę podczas Gali Finałowej "Trusted Brands 2006", odebrał Prezes Sławomir Lachowski- pomysłodawca i twórca mBanku.

Zaufanie i lojalność Klientów jest dla nas wartością stanowiącą o marce. Chciałbym podkreślić, że ponad 88% Klientów korzystających z usług mBanku poleci lub poleciło go swoim znajomym, z czego 56% z bardzo dużym prawdopodobieństwem. W badaniach, które przeprowadzamy, mBank kojarzony jest ze swobodą, wolnością, niezależnością, nowoczesnością i indywidualizmem. Te wartości wyznaczają nam drogę i są kluczem w podejmowaniu decyzji strategicznych - podkreśla twórca pierwszego wirtualnego banku w Polsce.

Srebrna Statuetka Marki Godnej Zaufania jest dla nas szczególnym wyróżnieniem, nie tylko ze względu na wartość, do której się odnosi, ale przede wszystkim dlatego, że mBank wskazywany był spontanicznie jako marka jednoznacznie kojarząca się z zaufaniem - dodaje Sławomir Lachowski.

The Most Trusted Brands jest największym i najszerszym europejskim badaniem konsumenckim, mającym na celu określenie stopnia zaufania Europejczyków do wartości, instytucji i marek produktów. Sondaż Reader?s Digest przeprowadzono po raz szósty w 12 językach w 14 krajach Europy.

W budowaniu relacji z Klientem tak samo ważne są twarde korzyści - cena, wygoda, jakość, jak i sposób ich oferowania, sposób prowadzenia dialogu, czy innowacyjność banku. Moim zdaniem nie odniesie się sukcesu w Internecie bez uwzględnienia fundamentalnych zasad tu panujących ? otwartości, szczerości w komunikacji, prowadzenia ciągłej rozmowy z każdym Klientem, umożliwienia wymiany informacji między nimi - dodaje Prezes Lachowski.

Czytelnicy miesięcznika Reader's Digest oceniają światowe marki w 20 ogólnoeuropejskich oraz 10 lokalnych kategoriach. W 2006 roku oddano 317 339 głosów na 112 129 typowanych marek. W Polsce w badaniu wzięło udział 1109 prenumeratorów. Do respondentów należy ocena marki pod względem jakości, doskonałej wartości, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta. W tegorocznym badaniu obok banków oceniano także marki z 19 innych kategorii.

Źródło: mBank