21.9.08

Konto Mbank vs Konto Inteligo - Porównanie Opłat i Prowizji

Poniżej przedstawiono aktualne porównanie opłat i prowizji: konto mbank vs konto Inteligo.


BankmBankInteligo
Nazwa kontaeKONTOKonto osobiste
Dla kogood 18 roku życiaod 13 roku życia
Oprocentowanie środków na koncie [%]0.5(ponad 5.75% eMAX+)0.3 - 2.1
Prowadzenie konta [zł/miesiąc]00(saldo > 100 zł)
Przelew do tego banku [zł]00
Przelew do innego banku przez Internet[zł]00.99
Minimalne wpływy na konto [zł/miesiąc]dowolnedowolne
Dostępne kartyVisa Electron, Visa Classic, Visa Gold, eKartaVisa Electron, Visa Electron z Sercem
Opłata za pierwszą kartę [zł]00
Opłata za użytkowanie karty Visa [zł/miesiąc]00.99
Rachunki walutowetak (USD, EURO, CHF, GBP)nie
Przelewy walutowe zagranicznetaknie
Darmowe bankomatyEuronet, BZ WBK 24, Cash4you, eCardPKO BP (ponad 1840)
Wypłaty z bankomatów krajowych5 zł4.5 zł
Wypłaty z bankomatów za granicą0 zł2% min 8.50 zł
ZAŁÓŻ KONTO
ZAŁÓŻ KONTO

Podsumowując Inteligo jest minimalnie droższe niz mbank (dochodza oplaty za przelew o,99 oraz oplaty za karte Visa Electron 1pln/miesiac), za to duzo łatwiej w przypadku tego konta jest wpłacać gotówkę na swoje konto - można to zrobic za darmo w kazdym oddziale PKO BP a tych jest sporo w Polsce.

Konto Mbank (ekonto) jest rzeczywiście darmowe (0 zł za prowadzenie, 0 zł za kartę Visa, 0 zł za przelewy przez Internet). Dodatkowo ma wyżej oprocentowane konto oszczędnościowe emax + (5,75%). Dodać jeszcze trzeba , iż łatwo można do konta w mBanku, założyć konto walutowe (EUR, USD, GBP) , można wykonywać przelewy zagraniczne , można inwestować w ponad 100 funduszy inwestycyjnych , czy też samodzielnie inwestować w akcje dzięki usłudze maklerskiej. Poki co mBank jest liderem pod kątem cena/funkcjonalność - oferuje zdecydowanie najwiecej funkcjonalności spośród banków oferujących konta internetowe w Polsce.

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ja mam konto w inteligo i jestem zadowolony. Bankomaty są prawie wszędzie, mam dostęp przez internet i telefon do konta. Z usług mbanku nie korzystam, ale znam kilka osób co mają i też chwalą sobie. Jedyne utrudnienie to mniejsza ilość bankomatów, ale jeśli masz blisko gdzieś to niema problemu

Anonimowy pisze...

Ja polecam MBank gdyz sam posiadam tam konto

prowadzenie bez zadnych dodatkowych za darmo (co miesiac przysylanie raportu z stanu konta itp.)

karta Visa darmowa

przelewy online darmowe (a na poczcie 2,50 zl)

:)

Anonimowy pisze...

Witajcie, mam stronę internetową i potrzebuję konta w banku żeby móc opłacać server. A także żeby gdzie było przelewać pieniądze z reklam umieszczonych na stronce.

Mam 18 lat, jestem w 3 liceum, zależy mi głownie żeby minimalne miesięczne wpłaty nie były za wysokie. Gdyż nie pracuję, zatem nie mam aż tak dużo kasy oraz żeby ogólne opłaty i prowizje za przelewy nie były zbyt wysokie.

Anonimowy pisze...

Z wlasnego doswiadczenia polecam mbank - brak minimalnych miesiecznych wplat, przelewy darmowe do wszystkich banków, emakler w rachunku, wysokie oprocentowanie lokat w emaxie - mala wada to stosunkowo mala ilosc bankomatów bezprowizyjnych (tylko bz wbk, euronet i cash 4 you) - jesli chcesz miec bankomat zawsze pod reka to tylko konto w Inteligo. Natomiast jesli konto chcesz miec glownie do przelewow to taniej ci wyjdzie mbank i to sporo

Anonimowy pisze...

Dzięki za pomoc, wybrałem konto w mBanku ale mam jeszcze jedno pytanie jak wyglądają opłaty z korzystanie z kart przy rachunku eKonto?
Z jakimi opłatami należy się liczyć biorąc Karte Visa Electron mBanku, gdyż na stronie doszukałem nie doszukałem się takiej informacji jedynie o opłacie za pakiet ubezpieczeniowy za kartę. Czy znaczy to że korzystanie z niej jest bezpłatne?
Nie wiąże się z żadnymi rocznymi opłatami lub miesięcznymi?

Anonimowy pisze...

Z tego co sie orintuje to za uzytkowanie zwyklej karty Visa Electron nie ma zadnej oplaty miesiecznej i jest ona zupelnie darmowa (natomiast w przypadku inteligo jest to 0,99pln/miesiac)

Anonimowy pisze...

Moja ocena konta w mbanku:
+ Bezpłatne prowadzenie konta niezależnie od salda
+ Czytelny i intuicyjny interfejs
+ brak oplat za przelewy


- Brak możliwości posiadania dwóch kont głównych, w stosunku do których jest się właścicielem oraz współwłaścicielem

Anonimowy pisze...

Mam konto w mBanku - przelewy nigdy nie giną, wszystko jest w tej chwili darmowe, obsługa telefoniczna całkiem miła (łącznie z pomocą w znalezieniu bankomatu w obcym mieście). Mam porównanie z citibankiem i obsługa telefoniczna mBanku bije go na głowę. Pewnie dlatego, że jest to jeden z głównych kanałów dostępu do banku, więc siłą rzeczy nie jest to taka typowa infolinia, ale rzeczywiście bank przez telefon.
Do tego od jakiegoś czasu nie ma problemu z płatnościami Visą Electron w sieci oraz eksportem historii konta do jakichś zjadliwych formatów.
Nie wiem jak zastosowania firmowe i karty kredytowe, ale z normalną, codzienną obsługą nie ma żadnych problemów.

Anonimowy pisze...

Ja mam konto w Inteligo z kilku powodów: 1) awarie i konserwacje mają wtedy kiedy nie potrzebuję ich usług :), 2) przyjazny interfejs (również przez komórkę), 3) NAJWAŻNIEJSZE: przelewy Inteligo Inteligo trwają dosłownie kilkanaście sekund. W PKO BP max. do najbliższej sesji Eliksiru, ale wydaje mi się, że od pewnego czasu również tyle ile “wklepanie przelewu do komputera przez panią z okienka”. Tyle, że tej ostatniej tezy nie potwierdzę na 100%, bo dawno w oddziale PKP BP nie wpłacałem. Aczkolwiek o przelewach idących “kilka dni” nic mi nie wiadomo.

Unknown pisze...

Alior ma w tej chwili najlepszą ofertę jeśli chodzi o konta osobiste, przebija wszystko i wszystkich: darmowe bankomaty darmowe przelewy, jedyna opłata to 3 zł za kartę...