2.12.05

Milion klientów mBank na 5 urodziny

W nocy z 25 na 26 listopada 2000 roku swoim wejściem na rynek mBank rozpoczął trwającą do dziś rewolucję polskiej bankowości. Już milion Klientów korzysta z usług mBanku - innowatora w świecie finansów, pierwszego wirtualnego banku w Polsce.

W końcu 2000 roku zaledwie 50 tys. osób w Polsce korzystało z internetowego dostępu do banku, dziś jest ich prawie 3,7 mln - w ciągu pięciu lat nastąpił 74 krotny wzrost! W tym samym okresie mBank pozyskał 1 milion Klientów i blisko 3,9 mld zł aktywów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.

Wprowadzony i zastosowany przez mBank model biznesowy stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Po pięciu latach ciągłego rozwoju oraz wdrażania kolejnych, innowacyjnych produktów i usług do oferty, nazwa Bank wirtualny, przestała być aktualna. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze produkty bankowe i niebankowe na rynku. W przyszłości mBank stanie się otwartą platformą finansową, pozwalającą Klientom na porównanie ofert różnych firm i dokonanie świadomego wyboru odpowiednich produktów.

mBank, wykorzystując nowoczesną technologię, jako pierwszy zaoferował produkty i usługi dostępne wyłącznie za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu (Internet, telefon, SMS, WAP). Jednakże największe znaczenie dla modelu biznesowego mBanku ogromna dbałość o Klienta, która w tym przypadku przybrała wymiar podporządkowania modelu obsługi jego zmieniającym się potrzebom.

Przez 5 lat, mKlienci podczas 95 459 053 odwiedzin spędzili na stronach www.mBank.pl 870 lat 4 dni i 2,5 godziny. Ponadto osoby korzystające z usług mBanku przysłały 264 994 wiadomości email, wykonały 7 969 366 telefonów na mLinię i wysłały 506 469 sms-ów.

Najczęściej mBank wybierają osoby aktywne, chętnie korzystające z nowych technologii, szukające innowacyjnych rozwiązań i oszczędności czasu. Aż 71% Klientów stanowią ludzie poniżej 34 roku życia, dla których Internet jest powszechnym i najwygodniejszym kanałem komunikacji, a oferta mBanku znosi barierę komunikacji i kosztów.

Jednocześnie badania lojalności pokazują, że ponad 88% Klientów korzystających z usług mBanku poleci lub poleciło go swoim znajomym, z czego 56% z bardzo dużym prawdopodobieństwem. Świadczy to o dużym zaufaniu do banku oraz zadowoleniu z oferowanych rozwiązań.

Przez 5 lat działalności Klienci mBank-u otworzyli ponad 1,3 miliona rachunków (w tym 126 tys. rachunków mBIZNES), na których zdeponowali 3,9 mld zł. Jednocześnie wartość udzielonych kredytów przekroczyła 1,5 miliarda zł (w tym ponad 1 mld zł kredytów i pożyczek hipotecznych). Dodatkowo z Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych skorzystało 125 tys. osób, którzy zainwestowali do dziś przeszło 500 mln zł.

Źródło: mbank.pl

Brak komentarzy: