20.12.05

Inteligo - wyższe opłaty i prowizje w przyszłym roku?

Gazeta Parkiet podała, cytując dyrektora zarządzającego PKO BP Gabriela Głuska, że w przyszłym roku przychody z prowizji od klientów indywidualnych wzrosną o ok. 250-300 mln zł. To będzie efekt nie tylko podwyżki opłat, ale też zwiększenia ?transakcyjności? naszych klientów, czyli częstszego korzystania z naszych usług.

W pierwszym kwartale przyszłego roku PKOBP ma podnieść prowizje i opłaty pobierane od klientów indywidualnych m.in. za prowadzenie rachunku, zakończy się też promocja w bankowości elektronicznej Inteligo, wprowadzone będą opłaty np. za wydawanie kart kredytowych.

Po trzech kwartałach 2005 roku bank miał 1.372,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1.199,20 mln zł zysku rok wcześniej.

Wynik odsetkowy grupy wyniósł w tym okresie 2.680,67 mln zł wobec 2.620,40 mln zł rok wcześniej, natomiast wynik z opłat i prowizji ukształtował się na poziomie 896,22 mln zł wobec 1.142,43 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Źródło: Parkiet

19.12.05

mBank - hasła smsowe

mBank wprowadza nowy, wygodny i bezpieczny sposób potwierdzania operacji na rachunku przez Internet ? hasła smsowe, które są alternatywą dla haseł jednorazowych.

Od 13 grudnia, pierwsze 1000 osób, które zapisało się wypełniając formularz na stronie mBanku, bierze udział w testach nowego systemu zabezpieczeń. SMS kody będą dostępne dla wszystkich Klientów mBanku od stycznia 2006 roku.

W Polsce łączna liczba kart SIM wynosi 27,1 mln. Jednocześnie ponad 900 tys. osób korzystających z usług mBanku, posiada telefon komórkowy. Stanowi to 88% procent wszystkich Klientów, dla których sms kody mogą stać się podstawowym sposobem autoryzacji transakcji.

Hasła smsowe to:

  • wygoda (wystarczy telefon komórkowy, a Klient nie musi pamiętać o liście haseł),
  • bezpieczeństwo (hasło dotyczy tylko jednej, konkretnej operacji i nie może być powtórnie użyte),
  • nowoczesność (obsługa w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę),
    zabezpieczenie na wypadek braku telefonu lub zakłóceń sieci (automatyczny serwis mLinii).


Klienci, którzy skorzystają z nowego sposobu autoryzowania transakcji, otrzymają hasło bezpośrednio na telefon komórkowy podczas wykonywania operacji wymagającej potwierdzenia.

Pomysł jest prosty - w momencie zlecania operacji wymagającej do tej pory użycia hasła jednorazowego (z listy papierowej) na telefon komorkowy zlecającego przychodzi sms zawierający hasło do potwierdzenia danej transakcji: np. Operacja nr 3 z dn. 15-12-2005 Przelew z rach.: ...01234567 na rach.: 1234...012345 kwota: 1000,00 PLN hasło: 12345678 mBank. Osiem ostatnich cyfr rachunku Klienta to 01234567. Zlecił on przelew dowolny 1 tys. zł na rachunek rozpoczynający się od cyfr 1234, a kończący się na cyfrach 12345. W tym przykładzie hasło potwierdzające transakcję to 12345678 - tłumaczy Wojciech Bolanowski.

Hasło ma długość 8 cyfr i zostanie przekazane w wiadomości SMS zawierającej dane o zleconej operacji. Dzięki temu nie trzeba pamiętać o noszeniu ze sobą aktywnej listy haseł jednorazowych, o aktywowaniu nowej listy czy zamówieniu kolejnych. Wystarczy, że Klient posiada telefon komórkowy o numerze zarejestrowanym w systemie mBanku. Hasła smsowe są również aktywne poza granicami kraju przy wykorzystaniu roamingu.

Hasła smsowe mBanku różnią się od podobnych rozwiązań proponowanych przez inne banki.

System mBanku wylicza odpowiednie hasło smsowe on-line, uwzględniając wszystkie dane zlecanej operacji. W ten sposób danym hasłem można potwierdzić jedynie konkretną operację zleconą przez Klienta. Zmiana numeru rachunku, daty operacji, kwoty ? każda z tych modyfikacji powoduje, że hasło traci aktualność. Hasła smsowego nie trzeba chronić ? nawet podejrzane przez osoby niepowołane nie może być użyte wbrew intencjom Klienta. To wyższość nowego rozwiązania mBanku nie tylko nad listami haseł jednorazowych czy tzw. "zdrapkami", ale także nad zabezpieczeniem operacji przy pomocy tokenów i innych podobnych urządzeń.

Ponadto razem z hasłem smsowym Klient otrzyma krótki opis operacji, która ma być nim potwierdzona. Jest to dodatkowe zabezpieczenie, dzięki któremu użytkownik może sprawdzić, czy dane operacji są prawidłowe.

Każdy użytkownik ma wpływ na bezpieczeństwo swoich finansów ? gdyż sam decyduje o tym, w jakim stopniu zabezpieczy swój telefon (wymaganie kodu PIN, blokowanie klawiatury, itp.). A telefon przestał już być urządzeniem tylko i wyłącznie do prowadzenia rozmów czy wysyłania wiadomości tekstowych ? zaznacza Wojciech Bolanowski.

mBank to instytucja finansowa dla ludzi korzystających z najnowocześniejszych technologii na co dzień, akceptujących nowoczesne rozwiązania jako skuteczny i wygodny sposób komunikowania się z instytucją finansową. Klienci mBanku mogą swobodnie dysponować swoimi pieniędzmi, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują.

Źródło: mBank.pl

14.12.05

mBank - świąteczne zakupy z pełnym portfelem

Na prośbę Klientów, mBank do końca roku oferuje KREDYT odnawialny w rachunku na preferencyjnych warunkach.

W ramach przedłużonej promocji trwającej do 31 grudnia br., KREDYT odnawialny w mBanku dostępny jest bez prowizji i z minimalnym oprocentowaniem. Dodatkowo, mBank ułatwił swoim Klientom procedurę składania wniosku o linię kredytową w rachunku eKONTO.

Osoby wnioskujące o przyznanie KREDYTU odnawialnego ? bez względu na to, czy starają się o kredyt na podstawie historii rachunku w mBanku, innym banku, czy też na podstawie dochodów lub przenoszą kredyt z innego banku? mogą teraz otrzymać go bez prowizji. Ponadto przez pierwsze 6 miesięcy mBank oferuje minimalne oprocentowanie kredytu na poziomie 9,95 %.

Nie tylko w okresie przedświątecznym, ale także i w okolicy Nowego Roku Klienci szczególnie obawiają się utraty płynności finansowej. Kredyty świąteczne kuszą, ale Klienci mBanku doskonale potrafią liczyć i wiedzą, że najkorzystniejszą propozycją jest KREDYT odnawialny. Dlatego mBank postanowił przedłużyć promocję linii kredytowej, umożliwiając Klientom zdobycie dodatkowych środków w rzeczywiście bardzo przystępnej cenie - podkreśla Anna Sitek-Krakowiak, odpowiedzialna za produkty podstawowe w mBanku.

KREDYT odnawialny, powiązany z bezpłatnym rachunkiem eKONTO, to najlepszy sposób na realizację swoich planów już dziś, a nie w odległej przyszłości. Kredyt może być przeznaczony na dowolny cel. Maksymalna kwota KREDYTU odnawialnego w mBanku wynosi 50 tysięcy złotych. Suma wszystkich udzielonych kredytów odnawialnych w mBanku przekroczyła 30 milionów złotych.

Źródło: mBank.pl

2.12.05

Milion klientów mBank na 5 urodziny

W nocy z 25 na 26 listopada 2000 roku swoim wejściem na rynek mBank rozpoczął trwającą do dziś rewolucję polskiej bankowości. Już milion Klientów korzysta z usług mBanku - innowatora w świecie finansów, pierwszego wirtualnego banku w Polsce.

W końcu 2000 roku zaledwie 50 tys. osób w Polsce korzystało z internetowego dostępu do banku, dziś jest ich prawie 3,7 mln - w ciągu pięciu lat nastąpił 74 krotny wzrost! W tym samym okresie mBank pozyskał 1 milion Klientów i blisko 3,9 mld zł aktywów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.

Wprowadzony i zastosowany przez mBank model biznesowy stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Po pięciu latach ciągłego rozwoju oraz wdrażania kolejnych, innowacyjnych produktów i usług do oferty, nazwa Bank wirtualny, przestała być aktualna. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze produkty bankowe i niebankowe na rynku. W przyszłości mBank stanie się otwartą platformą finansową, pozwalającą Klientom na porównanie ofert różnych firm i dokonanie świadomego wyboru odpowiednich produktów.

mBank, wykorzystując nowoczesną technologię, jako pierwszy zaoferował produkty i usługi dostępne wyłącznie za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu (Internet, telefon, SMS, WAP). Jednakże największe znaczenie dla modelu biznesowego mBanku ogromna dbałość o Klienta, która w tym przypadku przybrała wymiar podporządkowania modelu obsługi jego zmieniającym się potrzebom.

Przez 5 lat, mKlienci podczas 95 459 053 odwiedzin spędzili na stronach www.mBank.pl 870 lat 4 dni i 2,5 godziny. Ponadto osoby korzystające z usług mBanku przysłały 264 994 wiadomości email, wykonały 7 969 366 telefonów na mLinię i wysłały 506 469 sms-ów.

Najczęściej mBank wybierają osoby aktywne, chętnie korzystające z nowych technologii, szukające innowacyjnych rozwiązań i oszczędności czasu. Aż 71% Klientów stanowią ludzie poniżej 34 roku życia, dla których Internet jest powszechnym i najwygodniejszym kanałem komunikacji, a oferta mBanku znosi barierę komunikacji i kosztów.

Jednocześnie badania lojalności pokazują, że ponad 88% Klientów korzystających z usług mBanku poleci lub poleciło go swoim znajomym, z czego 56% z bardzo dużym prawdopodobieństwem. Świadczy to o dużym zaufaniu do banku oraz zadowoleniu z oferowanych rozwiązań.

Przez 5 lat działalności Klienci mBank-u otworzyli ponad 1,3 miliona rachunków (w tym 126 tys. rachunków mBIZNES), na których zdeponowali 3,9 mld zł. Jednocześnie wartość udzielonych kredytów przekroczyła 1,5 miliarda zł (w tym ponad 1 mld zł kredytów i pożyczek hipotecznych). Dodatkowo z Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych skorzystało 125 tys. osób, którzy zainwestowali do dziś przeszło 500 mln zł.

Źródło: mbank.pl